Πως γίνεται η προαγωγή στις τάξεις του Λυκείου

Πιο εύκολη η προαγωγή στο Λύκειο απ΄ότι στο Γυμνάσιο

 

16:31 | 

Πιο εύκολη η προαγωγή στο Λύκειο απ΄ότι  στο Γυμνάσιο

Πιο εύκολη γίνεται η προαγωγή στο Λύκειο απ’ ότι στο Γυμνάσιο με την προωθούμενη ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υφυπουργού Αθλητισμού Σταύρου Κοντονή. Συγκεκριμένα στο άρθρο 13 αναφέρεται «Για την προαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας όπου αυτό διδάσκεται». Το ίδιο ισχύει και για τη Β Λυκείου.

Εύκολη είναι η προαγωγή και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού προβλέπεται ότι για την προαγωγή των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού – Περιβάλλον Εργασία – Ασφάλεια και Υγιεινή, όπου αυτά διδάσκονται.»

Ένας μαθητής, λοιπόν, της Α Λυκείου (ΓΕΛ) με βαθμούς αρκετά κάτω από τη βάση σε μαθήματα όπως τα η φυσικά, τα μαθηματικά μπορεί να προαχθεί αν έχει καλούς βαθμούς σε άλλα μαθήματα. Στο πιο κάτω παράδειγμα με εννιά μαθήματα εκ των δεκατεσσάρων με βαθμούς κάτω από τη βάση ο μαθητής προάγεται αφού έχει μέσο όρο 9.5.

ΜΑΘΗΜΑ

ΒΑΘΜΟΣ

1.     ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

16

2.     ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

7

3.     ΑΡΧ.ΕΛΛ.ΓΛΩΣΣΑ

5

4.     ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

5

5.     Ν.ΓΛΩΣΣΑ

5

6.     ΙΣΤΟΡΙΑ

10

7.     ΑΛΓΕΒΡΑ

7

8.     ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

7

9.     ΦΥΣΙΚΗ

6

10.  ΧΗΜΕΙΑ

6

11.  ΒΙΟΛΟΓΙΑ

5

12.  ΑΓΓΛΙΚΑ

18

13.  ΕΠΙΛΟΓΗΣ

18

14.  ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

18

ΣΥΝΟΛΟ

133

ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

9.5

Στο Γυμνάσιο ένας µαθητής προάγεται ή απολύεται σε καθεµία από τις εξής περιπτώσεις:

Παίρνει σε κάθε µάθηµα τελικό ετήσιο βαθµό 10 ή µεγαλύτερο

Αποτυγχάνει να πάρει 10 σε 1-4 µαθήµατα της B οµάδας, αλλά έχει µέσο όρο των τελικών ετήσιων βαθµών όλων των µαθηµάτων, πλήρες 10. (συνυπολογίζονται τα µαθήµατα και των δύο οµάδων)

Αποτυγχάνει να πάρει τελικό βαθµό 10 σε 1-4 µαθήµατα της A οµάδας, αλλά έχει µέσο όρο στο σύνολο των µαθηµάτων της A οµάδας τουλάχιστον 13 (πλήρες 12,5).

Σε περίπτωση που έχει επισήµως αναγνωριστεί ότι ο συγκεκριµένος µαθητής έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τότε αρκεί ο µέσος όρος του να είναι πλήρες 12.

Αποτυγχάνει να πάρει τελικό βαθµό 10 σε 1-4 µαθήµατα ανεξάρτητα από την οµάδα στην οποία ανήκουν αυτά, αλλά ικανοποιούνται οι δύο συνθήκες που τέθηκαν προηγουµένως.

Ο τελικός βαθµός προαγωγής του µαθητή προκύπτει ως µέσος όρος όλων των µαθηµάτων και των δύο οµάδων.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ Α 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ Β 
α) Η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, 
 
α) ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός
β) Η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
β) η Φυσική Αγωγή
γ) τα Μαθηματικά
γ) η Μουσική
δ) τα Θρησκευτικά
δ) τα Καλλιτεχνικά
ε) η Ιστορία
ε) τα μαθήματα Τεχνολογίας
στ) τα Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος
στ) η Οικιακή Οικονομία
ζ) η Φυσική
 
η) η Χημεία
 
θ) η Γεωγραφία - Γεωλογία
 
ι) η Ανθρωπολογία – Υγιεινή
 
ια) η Βιολογία
 
ιβ) η Ξένη γλώσσα
 
ιγ) «το μάθημα της Πληροφορικής»
 
ΠΔ 465/81

 

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016

1) Με το σύστημα του Νέου Λυκείου, οι μαθητές της Γ΄ Τάξης είχαν δυνατότητα πρόσβασης σε πολύ περιορισμένο αριθμό τμημάτων, αφού οι επιλογές τους περιορίζονταν μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εξαιτίας αυτού του εγκλωβισμού των υποψηφίων σε πολύ μικρό αριθμό τμημάτων, θα αποκλείονταν χιλιάδες νέοι και νέες από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρότι μπορεί να είχαν επιτύχει υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις. Παράλληλα, αυτή η ρύθμιση θα έπληττε εκτός από τους μαθητές/τριες και τα ίδια τα Πανεπιστήμια, καθώς ήταν εξαιρετικά πιθανό να στερούνταν φοιτητές/τριες με πολύ υψηλές επιδόσεις, οι οποίοι δεν θα κατάφερναν να εισαχθούν στο ένα και μοναδικό επιστημονικό πεδίο στο οποίο μπορούσαν να είναι υποψήφιοι.

2) Υπήρχαν όμως και σοβαροί τεχνικοί λόγοι που επέβαλαν τις νέες ρυθμίσεις. Λόγω καθυστέρησης του έργου των επιστημονικών επιτροπών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είχε σημειωθεί ήδη πριν από την αλλαγή της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η σύνταξη των  προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Νέου Λυκείου και δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγγραφής και κρίσης των αντίστοιχων σχολικών εγχειριδίων. Συνεπώς, δεν είναι εφικτή η εφαρμογή της νομοθεσίας του Νέου Λυκείου για τη Γ΄ Λυκείου. Να σημειωθεί ότι σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και ακόμα περισσότερο σε αυτήν την τάξη απαιτείται έγκαιρη ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών/τριών καθώς και  έγκαιρη και επαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία νέων προγραμμάτων σπουδών και σχολικών εγχειριδίων.

3) Επίσης δεν ήταν δυνατόν να διατηρηθεί ανέπαφο το σύστημα εισαγωγής της φετινής Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ -για τις οποίες υπάρχουν βέβαια εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών και σχολικά εγχειρίδια- επειδή θα αιφνιδιάζονταν οι υποψήφιοι του σχ. έτους 2015-16 για τους εξής λόγους:  ενώ γνώριζαν ότι θα έδιναν Πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα, θα έπρεπε να προετοιμαστούν για έξι (6) ή επτά (7) και βέβαια οι υπάρχουσες Κατευθύνσεις (Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική) απαιτούσαν διαφορετικό συνδυασμό πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τα επιστημονικά πεδία από εκείνον που τους είχε ήδη ανακοινωθεί. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι των Ιατρικών σχολών σύμφωνα με το σημερινό σύστημα θα έπρεπε να εξετασθούν υποχρεωτικά και στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ενώ αυτό το μάθημα δεν περιλαμβανόταν στα τέσσερα μαθήματα που τους είχαν γίνει ήδη γνωστά ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα για αυτές τις σχολές. Με τις νέες ρυθμίσεις είναι στη δική τους επιλογή αν θα εξετασθούν και στα Μαθηματικά, για να αυξήσουν τα επιστημονικά πεδία πρόσβασης.

4) Επιπλέον, στο ισχύον μέχρι φέτος σύστημα εισαγωγής έχουν παρατηρηθεί στρεβλώσεις που θεωρήθηκε αναγκαίο να αντιμετωπισθούν, όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα να εισαχθεί κάποιος σε Χημικό τμήμα, χωρίς να έχει διδαχθεί και εξετασθεί στο μάθημα της Χημείας Κατεύθυνσης.  

Ο στόχος της νέας νομοθετικής ρύθμισης είναι να θεραπευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κενά και οι δυσλειτουργίες του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος εισαγωγής, καθώς και του ισχύοντος μέχρι σήμερα. Διευκρινίζεται ότι οι ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, επειδή αναμένεται η σχετική πρόταση του ΙΕΠ, όπως προβλέπει ο νόμος.   

Πιο συγκεκριμένα:

1)    Όσον αφορά στη δομή του ωρολογίου προγράμματος διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συνολικά οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ.

2)    Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.

3)     Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου συνολικά περιλαμβάνει 15 ώρες. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πέντε (5) αλλά δεν είναι και τα πέντε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Ανά ομάδα προσανατολισμού το πρόγραμμα είναι το εξής:

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΑΡΧΑΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
ΣΥΝΟΛΟ

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ

4)    Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές  Σπουδές)
2ο  Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
3ο  Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
4ο  Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
5ο  Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)
Με υπουργική απόφαση θα καταταχθούν τα Τμήματα  ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στα παραπάνω Επιστημονικά Πεδία.  

5)    Στις Εξετάσεις Εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-16  δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
Α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής (Ν.4186/2013).
Β) Αν οι υποψήφιοι/ες επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο  Επιστημονικό Πεδίο, θα πρέπει να επιλέξουν και ένα 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού), όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες που ακολουθούν.

6)    Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.

7)    Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.

8)    Στο 4ο επιστημονικό πεδίο η πρόσβαση είναι εφικτή από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού παρέχει τρεις επιλογές από τις οποίες κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μία ή δύο.

Τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο περιγράφονται αναλυτικά στους  πίνακες που ακολουθούν:

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:
Α) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό  Πεδίο.
Β)  Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό  Πεδίο.
Γ) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο  4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:
Α) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Β) Αν οι υποψήφιοι εκτός από  τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο  3ο Επιστημονικό Πεδίο.  
Γ) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο                        4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Σύμφωνα με το παραπάνω σχεδιάγραμμα:
Α)
 Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση με μειωμένα μόρια στο 3ο Επιστημονικό  Πεδίο.
Β) Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Κατεύθυνσης, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό  Πεδίο.
Γ) Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

Το σύστημα Εξετάσεων Εισαγωγής που περιγράφηκε στις παραπάνω παραγράφους σχεδιάστηκε ως μεταβατικό σύστημα, για να αντιμετωπίσει ελλείψεις, κενά και στρεβλώσεις τόσο του συστήματος του Νέου Λυκείου όσο και του ισχύοντος σήμερα εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρχαν πάρα πολλοί αντικειμενικοί περιορισμοί, που δεν επέτρεπαν την επιδίωξη ενός σχεδιασμού εκ του μηδενός. Όμως δίνει σαφώς περισσότερες ευκαιρίες στους υποψήφιους της επόμενης σχολικής χρονιάς από εκείνες που έδινε το σύστημα του Νέου Λυκείου, χωρίς να αιφνιδιάζει τους μαθητές και τις μαθήτριες και να ανατρέπει τον προγραμματισμό τους.

Μετεγγραφές φοιτητών και αντιστοιχίσεις τμημάτων

panelladikes-exetaseis

 

Με νέα κριτήρια η συμπλήρωση του μηχανογραφικού για τους υποψηφίους φέτος, ανάλογα με το ποιοι δικαιούνται μετεγγραφή.

 
Μέσα στον Ιούνιο, οπότε οι 100.000 υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο τους, οπότε οφείλουν να έχουν υπόψη ένα νέο στοιχείο που αλλάζει τα δεδομένα των επιλογών τους σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές: τις μετεγγραφές. Και αυτό, καθώς όσοι δικαιούνται μετεγγραφή μπορούν να συμπληρώσουν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια τη σειρά των τμημάτων που τους ενδιαφέρουν, ξεπερνώντας τον σκόπελο της έδρας των Πανεπιστημίων.

Μετεγγραφή δικαιούνται οι φοιτητές στις εξής περιπτώσεις:

α) πολύτεκνοι, καθώς και τέκνα των ανωτέρω πολυτέκνων,

β) γονείς ή τέκνα πολυµελών οικογενειών µε τρία ζώντα τέκνα από νόµιµο γάµο ή νοµιµοποιηθέντα ή νοµίµως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα, συµπεριλαµβανοµένων των περιπτώσεων άγαµων µητέρων µε τρία µη αναγνωρισθέντα ζώντα τέκνα και

γ) επιτυχόντες:

  •  µε αδελφό ή αδελφή, ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, µεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε ΑΕΙ διαφορετικής πόλης της µόνιµης κατοικίας των γονέων τους,
  • ορφανοί από τον ένα ή και από τους δύο γονείς ή τέκνα άγαµης µητέρας µε ένα ή δύο µη αναγνωρισθέντα τέκνα,
  • µε γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιµοκάθαρση ή πάσχουν από µυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόµων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήµατα οφειλόµενα σε αναπηρία άνω του 67%,
  • τέκνα των θυµάτων τροµοκρατίας,
  • πολύδυµα τέκνα εφόσον συµµετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθµια εκπαίδευση το ίδιο έτος.

Αντίστοιχα τμήματα

1 Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

2 Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (για τα τρία τελευταία μόνο για την κατεύθυνση Ιστορίας).

3 Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

4 Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών και Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης και μόνο για τις αντίστοιχες κατευθύνσεις.

5 Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και του Πανεπιστημίου Κρήτης.

6 Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

7 Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

8 Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

9 Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

10 Θεολογίας του ΕΚΠΑ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

11 Κοινωνικής Θεολογίας του ΕΚΠΑ και Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

12 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Κρήτης, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

13 Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

14 Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

15 Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Θεσ/νίκης και Σερρών), του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

16 Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

17 Νομικής του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

18 Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

19 Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και εισαγωγική κατεύθυνση Κοινωνικής Διοίκησης του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

20 Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εισαγωγική κατεύθυνση Πολιτικής Επιστήμης του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης και Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

21 Οικονομικών Επιστημών ή Οικονομικής Επιστήμης του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Πειραιώς, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Κρήτης, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

22 Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Πειραιώς και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

23 Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καθώς και Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

24 Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

25 Χημείας του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Κρήτης.

26 Φυσικής του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Κρήτης.

27 Μαθηματικών του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και εισαγωγικές κατευθύνσεις Μαθηματικών των Τμημάτων Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης και Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

28 Στατιστικής Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και εισαγωγική κατεύθυνση Στατιστικής και Αναλογιστικών-Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

29 Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Πειραιώς, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Ιονίου Πανεπιστημίου, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

30 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών.

31 Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής των Πανεπιστημίων Πατρών και Ιωαννίνων, Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης, Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

32 Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας, και Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.

33 Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πολυτεχνείου Κρήτης.

34 Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Πατρών.

35 Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πολυτεχνείου Κρήτης.

36 Επιστήμης των Υλικών του Πανεπιστημίου Πατρών και Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

37 Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πολυτεχνείου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

38 Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

39 Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

40 Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

41 Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

42 Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο) και Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

43 Γεωπονίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής και Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και Υδατοκαλλιεργειών, Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος και Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μόνο για τις αντίστοιχες κατευθύνσεις.

44 Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (μόνο για την κατεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας του τμήματος) και Αγροτικής Ανάπτυξης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

45 Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ και Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Πατρών.

46 Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

47 Ιατρικής του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

48 Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

49 Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

50 Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Πατρών.

51 Κτηνιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

52 Βιολογίας του ΕΚΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Κρήτης.

53 Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

54 Σλαβικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Μη αντίστοιχα τμήματα

Μη αντίστοιχα θεωρούνται τα παρακάτω λειτουργούντα πανεπιστημιακά τμήματα:

1 Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

2 Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ.

3 Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ.

4 Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

5 Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ.

6 Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών του ΕΜΠ.

7 Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ.

8 Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

9 Κινηματογράφου του ΑΠΘ.

10 Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ.

11 Θεάτρου του ΑΠΘ.

12 Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

13 Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

14 Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

15 Βιοτεχνολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

16 Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

17 Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου.

18 Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου.

19 Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

20 Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

21 Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

22 Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

23 Μηχανικών Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

24 Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

25 Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο).

26 Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο).

27 Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του ΔΠΘ.

28 Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών του ΔΠΘ.

29 Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

30 Εισαγωγική κατεύθυνση Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

31 Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης.

32 Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

33 Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

34 Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

35 Επιστημών της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

36 Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

37 Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

38 Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

39 Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

40 Τεχνών Ηχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

41 Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

42 Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

43. Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

44 Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

45 Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

46 Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Το νέο σύστημα της Β΄ Λυκείου

Ομάδες Προσανατολισμού

Με το νέο σύστημα καταργούνται οι Κατευθύνσεις και στη θέση τους διαμορφώνονται στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου οι Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού. Στη Β΄ Λυκείου διαμορφώνονται δύο Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ενώ στη Γ΄ Λυκείου οι Ομάδες γίνονται τρεις, όπως φαίνεται στο σχεδιάγραμμα που ακολουθεί.

 

Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Β΄Λυκείου

Από τη Β' Λυκείου, παράλληλα με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που αποτελούν τις περισσότερες ώρες του αναλυτικού προγράμματος, δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα για εξειδίκευση μέσα από τα Μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού. Κριτήριο για τις επιλογές των μαθητών είναι οι κλίσεις τους αλλά και η επιθυμία εισαγωγής σε Τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Το εβδομαδιαίο αναλυτικό πρόγραμμα στη Β΄ Λυκείου περιλαμβάνει τριάντα διδακτικές ώρες σε μαθήματα Γενικής Παιδείας και πέντε ώρες στα Μαθήματα Προσανατολισμού.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα.

Μαθήματα Γενικής Παιδείας

Μαθήματα Ώρες
Ελληνική Γλώσσα (ενιαίο μάθημα)
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 2
Νέα Ελληνική Γλώσσα 2
Νεοελληνική Λογοτεχνία 2
Μαθηματικά (ενιαίο μάθημα)
Άλγεβρα 3
Γεωμετρία 2
Φυσικές Επιστήμες (ενιαίο μάθημα)
Φυσική 2
Χημεία 2
Βιολογία 2
Ιστορία 2
Φιλοσοφία 2
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστημής των Η/Υ 1
Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου, Κοινωνιολογία) 2
Ξένη Γλώσσα 2
Φυσική Αγωγή 1
Θρησκευτικά 2
Ερευνητική Εργασία (project)* 1

 

Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Μαθήματα Ώρες
Αρχαία Ελληνικά Κείμενα 3
Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη & Πολιτική Επιστήμη) 2
Σύνολο Ωρών 
(Γενικής Παιδείας & Ομάδας Προσανατολισμού)
30

 

Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών

Μαθήματα Ώρες
Φυσική (Ομάδας Προσανατολισμού) 3
Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού) 2
Σύνολο Ωρών 
(Γενικής Παιδείας & Ομάδας Προσανατολισμού)
35

 

Αξιολόγηση – Βαθμολογία 
& Προαγωγή στη Γ΄Λυκείου

Στο τέλος της Β΄Λυκείου, οι μαθητές εξετάζονται γραπτά (σε όλα τα μαθήματα εκτός από την Ερευνητική Εργασία & τη Φυσική Αγωγή). Οι εξετάσεις διεξάγονται ενδοσχολικά σε θέματα που ορίζονται από τους διδάσκοντες. Η Τράπεζα Θεμάτων που έχει δημιουργηθεί λειτουργεί μόνο συμβουλευτικά για τον καθορισμό των θεμάτων.

Η εξεταστέα ύλη σε κάθε μάθημα δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας ύλης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή στη Γ΄Λυκείου αποτελεί η επίτευξη Γενικού Μέσου Όρου μεγαλύτερου ή ίσου του εννέα και πέντε δέκατα (9,5/20).

epityxontes

Κτίριο 1

  • Ηρ. Πολυτεχνείου 13
    (πλατεία) Νέα Πεντέλη
  • 2108048919

Κτίριο 2

  • Ηρ. Πολυτεχνείου 17
    (πλατεία) Νέα Πεντέλη
  • 2108100606

ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ

  • Ολύμπου 1
    & Λεωφ. Πεντέλης
    ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
  • 2108035537

Δικτύωση

Συνεργασία

Αποστολή Βιογραφικού στο email μαςΑποστολή
βιογραφικού

info@dinamiko.gr